سفارش تبلیغ
صبا ویژن
3  GUNNERS  4

هفته ی اول مسابقات لیگ برتر (سه شنبه 87/5/15 :: ساعت 4:38 عصر )

سایپا 0 - 1 پرسپولیس


محل بازی: استادیوم آزادی
تعداد تماشاگر: 40000 نفر
داور: هدایت ممبینی با کمک فروغی و سخن دان
کارت های زرد: رحمتی، حسینی، میرقربانی و شریفی نسب از سایپا، نیکبخت، پترویچ و نوری از پرسپولیس


زننده ی گل: پژمان نوری در دقیقه ی 42


ترکیب پرسپولیس: 23- میثاق معمارزاده (دروازبان)، 4- علیرضا محمد (مدافع راست)، 3- سپهر حیدری (مدافع میانی)، 5- نبی اله باقری ها (مدافع میانی)، 14- مجتبی شیری (مدافع چپ)، 11- مازیار زارع (هافبک دفاعی)، 8- پژمان نوری (هافبک دفاعی)، 6- کریم باقری (هافبک مرکزی یا هافبک آزاد)، 21- ایوان پترویچ (هافبک راست گاهی اوقات هم چپ)، 7- حسین بادامکی (هافبک چپ گاهی اوقات هم راست)، 10- علیرضا نیکبخت واحدی (مهاجم نوک)


تعویض های پرسپولیس: فرهاد خیر خواه با شماره ی 28 به جای نیکبخت، محمد منصوری با شماره ی 16 به جای حسین بادامکی، حمید رضا علی عسگر با شماره ی 26 به جای ایوان پترویچ


تحلیل بازی:
پرسپولیس در این بازی با سیستم مورد علاقه ی افشین قطبی، یعنی 1-3-2-4 بازی میکرد که در آن معمار زاده درون دروازه بود، حیدری و باقری ها مدافعان میانی بودند، محمد و شیری مدافعان راست و چپ، زارع و نوری هافبک های میانی، کمی جلوتر از این دو کریم باقری، کمی جلوتر از او در دو سمت بادامکی و پترویچ (که جایشان را به تناوب عوض میکردند) و نیکبخت نیز در نوک حمله قرار داشتند.


بازیکنان جایگزین نیز در همان پست هایی که بازیکن قبلی قرار داشت بازی کردند. یکی از مهم ترین علل موفقیت خط میانی پرسپولیس، حضور کریم باقری در حد فاصل میان هافبک های تدافعی و تهاجمی بود. بدین صورت که او در هنگام حمله به حمله اضافه میشد و عملاً مهاجم میشد، و در هنگام دفاع نیز به کمک هافبک های تدافعی و مدافعان میشتافت. از طرف دیگر، پرسپولیس دارای یک مثلث شوت زن در خط میانی بود که این مثلث شامل زارع، نوری و باقری میشد.


نکته ی مهم دیگر در این بازی، عملکرد نسبتاً خوب مدافعان بود. محمد و شیری در راست و چپ خیلی خوب بازی کردند (مخصوصاً شیری) و نشان دادند که خرید های خوبی بوده اند. همچنین حیدری و باقری ها در میانه ی دفاع و معمارزاده در درون دروازه کم اشتباه و دقیق عمل کردند.


البته نباید فراموش کرد که گل بازی را هافبک پرسپولیس به ثمر رسانده و نیکبخت و خیرخواه، هیچ کدام در گلزنی موفق نبوده اند. اما میتوان امیدوار بود که ابراهیم توره در هفته های آتی به عنوان یک مهاجم مطمئن برای پرسپولیس گل های زیبایی به ثمر برساند.


ضمن این که از هفته های آینده علوی و واعظی نیز به تیم اضافه میشوند و فرانک آتسو نیز شرایط بازی کردن را به دست خواهد آورد. زارعی نیز که در بازی با سپاهان اخراج شده بود، در ادامه به تیم اضافه خواهد شد. (خلیلی هم حدود 6 ماه از شرایط بازی دور است.)


با همه ی این تفاسیر و همچنین این که این اولین بازی فصل در مقابل یکی از مدعیان این فصل بود، مطمئناً پرسپولیس فصل خوب دیگری را در پیش خواهد داشت ...


¤ نویسنده: A GUNNER



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

»» منوها
[ RSS ]
[خانه]
[درباره من]
[ارتباط با من]
[پارسی بلاگ]
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 8
مجموع بازدیدها: 118453
 

»» درباره خودم
 

»» پیوندهای روزانه
 

»» آرشیو نوشته های قبلی
 

»» لوگوی خودم

 

»» اشتراک در وبلاک
 
 

»» دوستان من
 

»» لوگوی دوستان من
 

»» وضعیت من در یاهو